המגזר הנעלם

לא מזמן הכירו משרדי הפרסום שותף חדש, צעיר ורענן, שגילה קהל צרכנים שצריך ואפשר לדבר איתו קצת אחרת.
teenk, משרד פרסום המתמחה בבני נוער, לא המציא את הגלגל, אבל מדבר אל בני נוער בשפה שלהם ובגובה העיניים, ובשילוב עם טכנולוגיה מקורית הוא עושים זאת מצוין. אבל לפני הכל, teenk הבינו שעל מנת להגיע לקהל צרכנים חדש ורענן, קודם כל יש לדבר איתו, ולהבין אותו היטב. נראה, כי בעידן הסטטוס קוו של משרדי הפרסום, יש מי שמצליח למצוא קהל חדש, שפה וכלים חדשים, ולהגדיר קהל צרכנים שמצטרף לקהלים מוגדרים אחרים, כדוגמת שאר הפרסום המגזרי - חרדי, רוסי וערבי.


בשקט בשקט, בלי שאף אחד שם לב, ולצד שאר המגזרים, קיים כבר שנים רבות מגזר רביעי, שנמצא בכל מקום, רואה ואינו נראה, ולא מקבל שום יחס משמעותי - המגזר הדתי לאומי: 18% מאוכלוסיית המדינה, 180,000 בתי אב, כוח קניה גדול, משפחות גדולות הצורכות מותגים. לכאורה, מדובר בקהל צרכנים גדול ומשמעותי, אך קהל זה לא זוכה כלל ליחס מהמפרסמים וממשרדי הפרסום, שהרי - מה פתאום עוד מגזר'? הרי הדתי הלאומי רואה טלוויזיה, קורא ידיעות, שומע גלי צה"ל ונמצא בכל מקום - מדוע להגדיר אותו כקהל אחר?

זיהוי קהל מטרה המצריך פניה שונה מהמקובל, חייב לענות על המשתנים הבאים: אפיון סוציולוגי, בידול גיאוגרפי כזה או אחר, וצריכה שונה של כלי תקשורת גם ברמת העיתוי והתוכן, כדוגמת המגזר החרדי.
אך לפני הכל, כדי להגיע לצרכן, הצרכן זקוק להתייחסות מהמפרסם.
המגזר הרביעי - הדתיים הלאומיים, עבר בשנים האחרונות מהפיכה שקטה. ההתנתקות, המתירנות התקשורתית במדיה, המגורים בשכונות נפרדות ובהתנחלויות הביאו להסתגרות תקשורתית מחד, ומאידך - התפתחות כלי תקשורת ייעודיים כדוגמת עיתוני מקור ראשון ובשבע, עולם שלם של עלוני שבת (למעלה מעשרים עלונים תוך שנים ספורות) ואפילו ספק אינטרנט ייעודי ומסונן - אינטרנט רימון, גרמה לכך שהצרכן הדתי לאומי אולי קורא ברשת השיווק את הכותרת של ידיעות אחרונות, אך מעדיף לקחת בחינם את 'בשבע', ולקרוא בשבת את עלון 'שבת בשבתו' שאסף בבית הכנסת, ואם תשאלו אותו על תכניות הפריים טיים, הוא יענה שאין לו בכלל טלוויזיה בבית, ואם יש אז הילדים ראו בדיוק את מלך האריות, כי אין משהו שילדים יכולים לראות עכשיו בערוץ 2.
teenk הצליחו במה שנכשלו אחרים. למרות שידעו שבני נוער רואים ערוץ 2, קוראים ידיעות, הם הבינו שבני נוער זקוקים ליחס אחר גם במתודולוגיה של שיטות המחקר, ובטח בפניה לצרכן. מפרסם שידע לפנות לקהל הדתי לאומי בצורה ייעודית, במדיה שלו בשפה שלו, יקצור את הפירות ויזכה לקהל צרכנים גדול ואיכותי.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פלאפל מוסקו - הקמפיין של המדינה

בשבחה של פשטות

אז כך נראית עבודתו של פלנר