דטרויט מלמדת אותנו: זה אפשרי

בהתחלה זה היה עם אמינם.
כשההיסטוריה הקרובה היא משבר עצום בכלכלה בכלל ובתעשיית הרכב קרייזלר בפרט - קייזלר מזהה על מה צריך לדבר, מנצלת את הרגע ועולה עם קמפיין גאוות יחידה לדטרויט, עם הלהיט של אמינם ברקע.
איזו בחירה מבריקה: אמינם מתכתב עם המוסיקה השחורה אבל הוא לבן, הקצב והצילום מוקפד וסמי-דקומנטרי, וכשאמינם פונה אלינו למצלמה ומדבר - התוצאות לא מאחרות להגיע:
הפרסומת הפכה לפרסומת השלישית הכי מדוברת מבין פרסומות הסופרבול 2011 והמדוברת ביותר מבין אלו ששידרו תשע חברות מכוניות שונות – ושנת 2011 הסתיימה לראשונה ברווח שהגיע לאחר שנים של הפסדים.



חלפה שנה.
העניינים הכספיים התחילו להסתדר איכשהו, אבל אנשי קייזלר עלו על משהו:
הרוח האמריקאית היא נכס אדיר, והיא משהו שאף אחד לא מדבר עליו או מתכתב איתו.
ואז הם עלו באמצע ההפסקה בסופרבול עם קלינט איסטווד
האגדי - הפרש הבודד בערבה, ה-DNA  האמריקאי, בנאום אגרוף בבטן:

"זו מחצית.
שתי הקבוצות בחדרי ההלבשה, חושבות מה הן יכולות לעשות כדי לנצח את המשחק במחצית השנייה. זו גם מחצית באמריקה. לאנשים אין עבודה והם כואבים. והם כולם תוהים, מה עליהם לעשות כדי לבצע קאמבק. וכולנו מפחדים, כי זה לא משחק. האנשים בדטרויט יודעים על כך משהו. הם כמעט איבדו הכל. אך כולנו עמדנו יחד, ועתה עיר המכוניות נלחמת שוב", אומר איסטווד בתחילת הפרסומת, וממשיך
.
"ראיתי הרבה בעידנים קשים, עברתי הרבה מורדות בחיי. וגם זמנים בהם לא הבנו אחד את השני. לפעמים היה נדמה כי איבדנו את ליבנו. כשערפל הפילוג, הסכסוך והאשמה עשו את עבודתם קשה לראות מה מונח לפנינו. אך אחרי הקושי, כולנו התאחדנו סביב מה שנכון, ונהגנו כאחד. כי זה מה שאנו עושים. מצאנו דרכים להתגבר על תקופות קשות, ואם איננו יכולים למצוא דרך, נסלול אותה. כל מה שחשוב כעת הוא מה שעוד לפנינו. איך אנו מגיחים מאחור? איך אנו מתאחדים? ואיך ננצח? דטרויט מראה לנו שזה אפשרי, ומה שנכון לגביה נכון לגבי כולנו. אי אפשר להפיל את המדינה הזו לקרשים באגרוף אחד. אנחנו עומדים שוב מיד, וכשאנו עושים זאת, העולם ישמע את שאגת מנועינו. כן, זו המחצית באמריקה. והמחצית השנייה שלנו עומדת להתחיל".(התרגום באדיבות 'הארץ')

עברה עוד שנה, ועוד סמל אמריקאי נדרש לתפקיד:עם הרבה קסם אישי כמו שיש רק לדילן ועם גיטרה ביד, דילן מספר לנו על אמריקה, על הרוח האמריקאית, ועל ההתגשמות שלה (מה, עוד לא ברור? קרייזלר), ופשוט גורם לי לקנא במותג רכב שמדבר יותר ברור, אמיתי, חם ומשכנע ממדינת ישראל.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בשבחה של פשטות

אז כך נראית עבודתו של פלנר

פלאפל מוסקו - הקמפיין של המדינה