בשבחה של פשטות

עד כמה הסיפור והתובנה חשובים בקמפיין ובמסר פרסומי - אין צורך להסביר ולנמק.
איך עושים את זה - זאת כבר שאלה אחרת: איך מבשרים לעולם שיש לנו משהו ביד ששווה לדבר עליו? באיזו דרך? לעיתים נראה כי הדרך הראשונה בה בוחר מפרסם לייצר סיפור מוצלח היא הדרך הבנאלית, הקלאסית, זו שכולם מכירים - כמו למשל השימוש טלוויזיה. תראו את עולם הפרסומות בסופרבול (ותודה לשלמור): תקציבי עתק, הפקות מתוחכמות (וכאלו שלא) - והכל כדי "לייצר את הסיפור": לגרום לצרכן לזכור, להעביר הלאה, לצרוך את המותג.

אז כהוקרה לחשיבה אחרת (שלמרבה השמחה הולכת ומתפתחת ברשת), הבאתי תזכורת שאהובה עלי במיוחד, למהלך פשוט בצורה קיצונית שהשיג פי כמה ממטרותיו, וזאת בתקופה בה brand היה מושג נורדי עתיק מעולם החוואות, טוויטר היה עדיין ציוץ של ציפור, והאופנה היתה לגלות את העולם:

שנת 1913. שקלטון, החוקר המהולל שמעוניין לגייס משלחת לקוטב הדרומי, מפרסם מודעת אינצ' בכמה מעיתוני לונדון, ומצליח לעורר מתרדמת 5,000 גברים חסונים שמעוניינים בג'וב החלומי הבא (מתוך המודעה): "דרושים גברים למסע מלא סכנות. שכר זעום, קור עז, חודשים ארוכים של חשכה מוחלטת, סכנה מתמדת, חזרה בשלום – בספק. כבוד והוקרה במקרה של הצלחה. סר ארנסט שקלטון".
עם מודעה אחת פשוטה ותובנה שקולעת בול, גייס שקלטון צוות קטן שבעזרת מנהיג גדול הסתיים כסיפור מדהים שהפך לקלאסיקה של מנהיגות
(ואפילו לסרט)

אבל בכל זאת, לא יכלתי להתאפק: הנה קמפיין קלאסי (כן כן, טלוויזיה), עם תובנה מקסימה מסופרבול 2010



תגובות

  1. הסרט חזק ביותר!

    קוראים לזה ביידיש - פשטוס!

    השבמחק
  2. אכן, פרסומת מקסימה. וזה יפה שאתה קורא קלאסי למשהו שהרגע יצא. בהחלט יש בזה משהו קלאסי.

    ורק במקרה - גם לי יצא לכתוב משהו על פשטות - אם פרסומת אחרת מהסופרבול:

    http://www.pointedad.com/2010/02/blog-post_8565.html

    השבמחק
  3. טוב נו, זאת לא מודעת אינטש.
    זה לפחות 2 אינטש...

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פלאפל מוסקו - הקמפיין של המדינה

אז כך נראית עבודתו של פלנר