אסטרטגיה מדוייקת כבסיס להצלחה

זהו.
הטפסים להגשת האפ"י נשלחו, ואפשר כבר לחשוף את התיק עליו עבדתי במאמץ רב - גלידות ריאו. וזו הסיפור בתמצית מרוכזת במיוחד:

"קיץ 2007 במגזר החרדי. ריאו שולטת בשוק הגלידות. נסטלה הענקית עומדת להכנס לשוק, ומכריזה כי תדרוס כל דבר העומד בדרך בעזרת תקציבי ענק ומוצרים כשרים במיוחד (אנחנו במגזר החרדי, לא לשכוח), ואילו בצד ממתין בשקט הענק הגדול יותר - שטראוס, שעלול להצטרף לחגיגה ולנגוס בכולם.
ריאו נמצאת במצב לא נעים. היא עלולה לאבד נתחי שוק משמעותיים, בטח בגלל שהיא נתפסת כגלידה פחות טובה (בפרמטרים שונים) מנסטלה, היא מעולם לא יצאה למסע פרסום כלשהו, וללא ספק: לנסטלה יכולות אדירות אל מול ריאו.

בנקודת פתיחה זו נרקחה (לאחר מחקר איכותני-כמותי מעמיק) האסטרטגיה: כשכולם בעולם הגלידות מדברים על פינוק אישי-אגוצנטרי, ריאו מדברת על העולם המשפחתי. על החויה החרדית של הישיבה אחרי סעודת שבת בבוקר, והנאה מגלידה לכל המשפחה אחרי צ'ונט טוב, והכל מתומצת במסר פרסומי אחד וחד: גלידות ריאו. פינוק משפחתי. מהאסטרטגיה הזו (ומהמחשבה שכאשר עומדים מולך ענקים, כדאי להפתיע כמה שיותר) נגזרה הטקטיקה: פעילות רחוב, מחוברת לחוויה המשפחתית ולפינוק כמה שיותר עמוק. התחלנו בקמפיין תדמית. עברנו לפעילות ענק במגזר החרדי, שם הפצנו מאות אלפי טבלאות (מצורפת) למילוי - ולקבלת גלידה מאוטו גלידה נייד.

עזבו אותכם הפרטים הקטנים, ההשקעה העצומה של נסטלה (פי שלוש!!!) ושאר פעילות המתחרים:
בשורה התחתונה ריאו הגדילו את המכירות ב48% (!) במגזר החרדי, נגסו בנתח השוק של הענקיות נסטלה ושטראוס וכמובן הגדילו את נתח השוק (על חשבונם), צרפו צרכנים חדשים לחגיגה ועוד היד נטויה והפרטים חסויים".

תחזיקו אצבעות לקראת התחרות. שנאמר - גלידות ריאו. סיפוק ענקי.

תגובות

  1. וכמה נסטלה גדלו? בכמה אחוזי רווח?

    השבמחק
  2. וכמה נסטלה עלו בנתחי שוק? בכמה אחוזי רווח?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פלאפל מוסקו - הקמפיין של המדינה

בשבחה של פשטות

אז כך נראית עבודתו של פלנר