הוראות ההרכבה והפירוק למפלגה חדשה

לפני שלוש שנים נפל דבר בישראל.
מפלגת קדימה נולדה במוחו של פרסומאי, ראובן אדלר, שהבין שיש מותג יותר חזק מהליכוד: אריאל שרון. אדלר שיכנע את שרון, סיפק לו את אחד מהשמות שטובים ביותר שיכולים להיות למפלגה, ויצר עם צוות מומחים שפה מפורטת ומסרים תקשורתיים (שלאחר השבץ של שרון עברו טרנספורמציה מהירה ל-"דרך שרון") שכללו חוץ מעבודה פרסומית-שיווקית גם התערבות ממשית ברשימת התנועה לכנסת (ראו "כל אנשי הקמפיין"), הצנעת חברי כנסת מסויימים והכל תחת מותג העל - שרון.


"דרך שרון". שימו לב לספריה המצונזרת מאחורי אולמרט (01:42)

המהדורה הכושלת של הציונות הדתית
שלוש שנים עברו, והנה - מפלגה נוספת מנסה להיווצר יש מאין. מפלגת "הבית היהודי". עשרות מובילי דעה מהציבור הדתי לאומי יושבים זה עתה ומרכיבים את הרשימה לכנסת, שתהווה תחליף למפד"ל ולאיחוד הלאומי. כמעט חודש חלף, ונראה כי אין טעות שלא נעשתה בדרך (עוד לפני שדיברנו על כך שאין פריימריס):

במקום להקים צוות שיווק ופרסום מקצועי כשותף למלאכת בניית המפלגה, אנשי ציבור ועסקנים שונים ומכובדים הפכו לוועדה מסדרת סטייל שנות השמונים (שנתמכת אגב באתר אינטרנט שיעילותו לא ברורה), את המחקרים, נתוני העומק ותחושות הציבור העדיפו המקימים להשאיר מחוץ לחדר (בשבע, 12.12), למקום הראשון נבחרה דמות אנונימית לחלוטין, ואפילו את שם המפלגה, הלוגו והשפה התקשורתית מציעים גרפיקאים חובבים, משל היינו בגרפיקאי נולד.

בשבח המקצוענות
לפני שמפלגה היא מועדון חברים או מוסד המעורר הזדהות / דחייה, מפלגה היא מותג. מפלגה היא מותג עם ערכים, עם בידול, עם הבטחה פשוטה וברורה ושפה תקשורתית שצריכה להבנות על-ידי מקצוענים, וכן, גם סקרים אמורים לעזור לבחור את הרשימה לכנסת (ואין באמור לעיל להחליף לרגע את מה שחשוב פי אלף מהציפוי התקשורתי: תוכן אמיתי, בשורה אמיתית).

סצנה בודדת מתוך הסרט "כל אנשי הקמפיין" מלמדת עד לאן מקצועיות יכולה להגיע: רגע לפני שאולמרט מצטלם ל-30 שניות לתעמולת הבחירות, סדרנים עוברים ספר ספר מהספריה העומדת מאחוריו, מורידים ומוסיפים כותרים בהתאם לאג'נדה החדשה.

די לחובבנות. די לעסקנות. תסדרו את הספריה שלכם, ולפני שאתם צודקים או לא צודקים, תתחילו להיות מקצוענים.

תגובות

  1. מסכים עם רוב הביקורת, מדהים עד כמה השכל הישר פוסח על ועדות מסדרות מהסוג הזה. ההתייחסות אל פוליטיקה כאל משהו שאין שום צורך בהכשרה או הסתגלות לפני שעוסקים בו מעידה על חוסר ההבנה של הגוף הקרקסי הזה (ד"ש ממימד אגב).
    חוצות ירושלים כבר מעוטרות בכרזות בצבעי אדום פיגוע שזועקות שהיו"ר החדש אינו ימני מספיק (מה שאוטומטית גרם לי לחבב אותו ולשקול להצביע בשבילו). אני מניח שיעוץ מקצועי היה עוזר לו להימנע מלדרוך על המוקש המובן מאליו הזה.

    בכל אופן שיהיה בהצלחה

    השבמחק
  2. אני מסכים איתך שהחבר'ה עדיין תמימים וכו', אך אישית, קצתי במקצוענות היתר, בראיונות בהם המועמד קורא מדף [אותו ניסח אדלר] מתלבש על פי המעצב המקצועי [ראה את משקפי הסרק של ברק] וקורא ספרים על פי המלצת פלוני[ראה פוסט זה]. אולי חובבנות תעסוק מעט באידאולוגיה אמיתית ולא באידאולוגיה בהזמנה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בשבחה של פשטות

פלאפל מוסקו - הקמפיין של המדינה

אז כך נראית עבודתו של פלנר