החלה עונת ההפרחה

הבחירות בפתח, צוותי החשיבה של המפלגות והמועמדים השונים מתכנסים בחדרים רווי עשן, ומתחילים בעיסוק התשתיתי-אובססיבי לכל קמפיין מתחיל: הפרחת סלוגנים לטובת המועמד / המפלגה. ואז - מתחיל הבלאגן:
יועץ א' מושך לכיוון הבטחוני, יועץ ב' לכיוון הכלכלי- חברתי, יועץ ג' חושב שסלוגן זה סתם חארטה ובכלל הכי חשוב זה "פעילות באינטרנט כמו אובמה" ומנהל מטה השטח בכלל לא מבין מה זה סלוגן.
ואז עוצרים הכל, עושים סקר כמותי (והמהדרין - איכותני (קבוצות מיקוד)), מקריאים את התוצאות - שרק עוזרות לכל צד להתבצר בעמדתו.
מה עושים? איך בוחרים סלוגן, ומהו סלוגן בחירות טוב?

את המילה סלוגן הייתי מציע ראשית כל להחליף בכינוי "ראש החנית" (שהרי במלחמה - כמו במלחמה), ולהעמיד כל סלוגן במבחן "כוס המים" (מעין elevator pitch): כשפעיל שטח דופק על דלת, הסלוגן אמור לייצר לו את משפט הפתיחה, את הבידול, את הDNA של המסר בשורה אחת קצרצרה. את - "למה לבחור דווקא ב... ולא ב... כי....", ואם הוא הצליח לסקרן ממילא נפתחה כבר הדלת וממילא הציעו לו גם כוס מים, והדרך ללב הבוחר קצרה יותר.

תראו את אובמה. איזה יופי של קמפיין. הסלוגן שבחר "A change we can believe in" רכב על מסר כפול בהצלחה רבה: יש בו שינוי, אך יותר מהשינוי יש בו הנעה לפעולה: אתם. לא אני. אתם, הפועלים ממעמד ביניים והשחורים ועוד ועוד. אתם תביאו את השינוי שמרטין התחיל, ושהביא לאובמה את הזכיה על המהלך השיווקי של השנה (ואת הנשיאות).
כדוגמא אישית לסלוגן, כחבר לאחד מבכירי מטה בבחירות לירושלים (ששבר את הראש איך להניע אנשים לצאת מהבית ולחסום את פרוש), הצעתי לו סלוגן מניע שיושב על הפחד הרדום בכולנו: "כדי שלא נהפוך למיעוט": מיעוט? הופ - נוצרה שיחה. למה מיעוט? איך? מה עושים? בוא תכנס, נשב על כוס מים וכן הלאה.

לסיום פיקנטי, את עניין היועצים שמעלים סלוגנים שונים מנסה לפתוח הפעם ש"ס בצורה מעניינת.
ש"ס בחרה לזרום עם עידן הריאליטי, ולתת לבוחרי התנועה את השרביט לבחור את הסלוגן, והם בחרו - ובגדול, החל מהסלוגן "האח הגדול שישמור עליך -ש"ס" ועד "ש''ס. שמים סוף לבלבול", ועד למפלגה הציונית דתית החדשה (שהוקמה במקום המפד"ל והאיחוד הלאומי), שמציעה לגולשים אפילו לבחור את שם התנועה (שורשים? שלם? אתם תבחרו).
נראה אם זה יצליח לחסוך את ישיבות הבריינסטורמינג, ולהביא זהב.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בשבחה של פשטות

פלאפל מוסקו - הקמפיין של המדינה

אז כך נראית עבודתו של פלנר