די לקמפיינים, כן לטלוויזיה

קהלים שונים מהציבוריות הישראלית מחפשים זמן רב את הדרך אל לב הקונצנזוס, זאת במטרה לקבל הכרה מסויימת, סתם חיבה, חום או תרומה כספית - החל מהמיעוט הערבי, המגזר החרדי, המתנחלים ועוד.
אך לא רק שהדרך (אם קיימת כזו) ארוכה ומסובכת, לפעמים נוטים לחשוב שקמפיין פרסומי טוב, גדול ויקר, "מיתוג מחדש" או כמה מודעות יפות, יזיזו משהו למישהו (וראו ערך קמפיינים שונים וחשובים בנושא קירוב לבבות (קרן אביחי), נגד ההתנתקות (הכתומים), יחס לאתיופים ולנזקקים (לתת), ועוד רבים וטובים).

לעומת זאת, סדרה טובה בטלוויזיה (ולא רק בפריים-טיים), שעלותה זניחה יחסית לקמפיין גדול, יכולה לשנות תפיסות ועמדות לגבי שלל נושאים, ובעוצמה גדולה פי כמה: ע"פ מחקר של "גיאוקרטוגרפיה", הסדרה "מרחק נגיעה" הביאה לשינוי תפיסות ועמדות בהיקף שהינו בגדר חלום לגבי כל מעצב מדיניות ופרסומאי: אין בנמצא שום קמפיין שיוכל לשנות כך דעות ותפיסות בנושאים שונים (ובזמן מועט כל כך).

Google Insights for Search, הכלי החדש מבית גוגל שדוגם טרנדים וחיפוש ערכים, עוזר להמחיש בצורה מסויימת את העוצמה של המסרים כאשר הם מגיעים מהמיינסטרים - סדרת טלוויזיה, לעומת נושא שקיבל חשיפה אדירה בשנים האחרונות - "ההתנתקות": "סרוגים", הסדרה החדשה אודות המגזר הדתי לאומי, הצליחה לעורר עניין רב יותר מכל רעש תקשורתי בנושא "דתיים", ואילו "מרחק נגיעה" עולה משמעותית על כל התעניינות בנושא "חרדים".

אז בפעם הבאה, לפני שאתם מחפשים מיקום טוב לבאנר או ספוט, תחפשו תסריטאי טוב וקשרים בערוץ 2. זה יעיל פי כמה.

תגובות

  1. שלום, רצוי להוסיף אי אלו קישורים, עבור אלו שלא בעניינים. אפילו קישורים פשוטים כמו: סרוגים: http://yes.walla.co.il/?w=1/7530 או: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%A8%D7%95%D7%92%D7%99%D7%9D
    מרחק נגיעה:http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A8%D7%97%D7%A7_%D7%A0%D7%92%D7%99%D7%A2%D7%94. כל טוב ובהצלחה.

    השבמחק
  2. אלו לכאורה ממצאים מדהימים (לא פחות מהאפליקציה הזאת של גוגל שאפשרה אותם. תודה על החשיפה לכלי הזה!), אבל למעשה מדובר בהבדל כמותי ולא איכותי בין תשדיר פרסומת ובין תוכנית טלביזיה. ברגע שאתה מתיחס אל סדרה פשוט כאל פרסומת ארוכה ומושקעת, מתברר פתאום שגם "סרוגים", ביחס למוצר שהוא מקדם (מה המוצר באמת? תדמית אנושית לדוסים? עולם מושגים חדש?), הוא פשוט קמפיין יקר ללא לקוח. בהסתכלות כזאת גם לא בטוח שיחסית להשקעה הכספית וזמן האוויר, סדרה היא יותר אפקטיווית מקמפיין ממוצע.

    השבמחק
  3. סידרה נותנת מענה איכותי הרבה יותר מקמפיין: הגיבורים נשארים עימנו, נוצרת שיחה סביב המסרים, בהמשוואת עלות תועלת - נראה כי באמת סידרה נותנת יותר ערך לטווח הארוך (אך מה לעשות והיא לא זמינה כמו קמפיין, ולא בטוח שהיא יותר זולה)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פלאפל מוסקו - הקמפיין של המדינה

בשבחה של פשטות

אז כך נראית עבודתו של פלנר