האמת שאנו מסרבים לקבל

הרצאה מרתקת בה צפיתי מבית TED, הצליחה להסביר לי עוד מימד חשוב בסוד ההצלחה של אפל, התאגיד הכי יצירתי, מוצלח ודורסני בסביבה. ואם לא מתחשק לכם לראות את ההרצאה (מרתקת), הנה הסוד שמפוצח היטב ובצורה מנומקת ומתודולוגית מאוד, בכמה מילים: הבחירה החופשית שלנו לא הופכת אותנו ליותר מאושרים:
ההפך הוא הנכון. למרות שאנו רודפים אחר "החופש לבחור" בכל תחום בחיינו, שפע הבחירה הניצבת מולנו הופכת אותנו למאושרים פחות ומבולבלים יותר, וזוהי האמת שבאפל היטיבו לפצח: אנו לא באמת רוצים להתלבט בין אינספור דגמים של מכשירי נוקיה, מוטורולה או סמסונג. אנו לא נגיד את זה ולא נודה על עובדה זו לעולם, אבל אנו רוצים שיבחרו בשבילנו. 
ואם נחבר את חוסר הבחירה לעקרונות הנוספים של אפל - חדשנות חסרת תקדים ומיקוד ברור, נקבל עוצמה מדהימה. 
ואגב, נקודה דומה שמתחברת לעניין, היא חוסר היכולת שלנו לבחור או להעדיף דבר שטרם פגשנו, ושקשה לנו לדמיין אותו: הנרי פורד (בדיוק כמו סטיב ג'ובס) סיפר תמיד שאין באמת מה לשאול צרכנים: לדבריו, "אילו היית שואל את האנשים מה הם רוצים - הם היו מבקשים סוס טוב יותר", אבל זה כבר לפוסט אחר.
ולהרצאה בTED (ותודה ענקית לליאת סמואל), ולמקור באתר TED, שם ניתן לראות את התרגום להרצאה אפילו בסינית

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בשבחה של פשטות

פלאפל מוסקו - הקמפיין של המדינה

אז כך נראית עבודתו של פלנר