אובמה, מאחוריך!

לרגל הנשיא השחור הראשון, תרשו לי להתייחס לתופעת החיקויים לקמפיין אובמה שהולכת וצוברת כאן תאוצה, משל אלי ישי עומד לכבוש את הבית הלבן, או שציפי לבני אוטוטו הופכת לגולדה 2.

האמנות: Obama Art. לא נעים, אבל התופעה הזאת מזכירה לי פסל ראש של לנין שראיתי פעם זרוק מאחורי תחנת האוטובוס של קיבוץ אשדות יעקב. צוות הקמפיין של אובמה הפך את השימוש באמנות לכלי מיוחד ומבדל, שיצר ריאקציה עם אמנים אחרים ועודד אותם ליצור Obama Art בעצמם, ותראו איזה שפע של עבודות ולאיזה רמה זה הגיע, וכאן - כתבה על יוצר דיוקן "התקווה" של אובמה , והנה עוד קצת "אמנות אובמה".

הסלוגן: אין הרבה מה להגיד, אבל "ש"ס, כן אנחנו יכולים", מזכיר לי משהו.

המוסיקה: רגע, לא להתבלבל. כאן ישראל, והיפ-הופ-ראפ מבולבל לא בדיוק יגניב את הצעירים כאן (לא לשכוח - הם מעל גיל 18) ויריץ אותם לחלק פלאיירים ולפתוח קבוצות בפייסבוק. הצעירים כאן חושבים ומתנהגים קצת אחרת מהצעירים בארה"ב (אלה המכונים millennials, הרחבה בפעם אחרת), שאובמה הצליח להדליק אותם, בין היתר בשימוש יוצא דופן במוזיקה, ראו דוגמאות: קבלו עוד סרטון משובח ואחד כאן למטה, וקישור לפוסט עשוי היטב של שלמור, שאוסף את הסאונד הייחודי שהצליח לייצר המותג הזה, Apple, סליחה - אובמה.


החיקוי:


מילה לסיום: המקור: המותג אובמה הרים להנחתה גבוה מאוד, אולי גבוה מדי. וכשמותג / דימוי מאכזב, השבר גדול יותר. God bless America ואת ישראל. החיקוי: חיקוי הקמפיין של אובמה על ידי הקמפיינרים של ציפי לבני במקרה הטוב סתם פתאטי (believni? אני מעדיף את הפוסטר של צ'ה גוורה), ובמקרה הרע פשוט גרוע.







תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אז כך נראית עבודתו של פלנר

פלאפל מוסקו - הקמפיין של המדינה

בשבחה של פשטות